۱۳۹۷/۰۳/۲۸

آخرین اخبار

پرونده فیلم فروشنده اصغر فرهادی, برترین نقدها, گفتگوها, تصاویر و …

پرونده فیلم فروشنده اصغر فرهادی, برترین نقدها, تصاویر و …

title:"پرونده فیلم فروشنده اصغر فرهادی, برترین نقدها, تصاویر و ...- http://anamnews.com/" alt:" اصغر فرهادی "

گفتوگو با اصغر فرهادی؛ من برای فاحشه‌ها ارزش قائلم!

جدیدترین فیلم اصغر فرهادی«فروشنده»-برنده دو جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد شهاب حسینی از جشنواره کن- ایده آشنای فضای خصوصی را که مورد هتک قرار می گیرد نمایش می دهد.

درضمن فروشنده این سوال ها را مطرح می کند که چطور خشونت در جامعه نمایان می شود و چطور قضاوت دیگران یک شخصیت آرام و صلح طلب را به یک هیولا تبدیل می کند.

فرهادی لایه دیگری را با ترسیم رابطه میان نمایشنامه ی “مرگ دستفروش” نوشته آرتور میلر و داستان مدرنیزه در ایران به فیلم اضافه می کند.گفتگو را بخوانید

 

ادامه …

 

نقد فیلم فروشنده از دیدگاه روانشناسی با تاکید بر نظریه فروید

تمدن، ملامت‌ و ملالت‌های آن
مصطفی ریاحی روانشناس
یادداشت حاضر سعی دارد تا فیلم فروشنده با تاکید بر دو مفهوم مهمِ تمدن و پرخاشگری مطرح شده در نظریه فروید، مورد تحلیل و بررسی قرار دهد. در ابتدا، توضیحاتی درباب این مفاهیم آورده شده است و در ادامه، از دریچه­ی این مفاهیم، خوانشی از فیلم ارایه شده است.
فروید تمدن را اینگونه تعریف می‌کند: به مجموعه دستاوردها و نهادهایی گفته می‌شود که زندگی ما را از زندگی اسلاف حیوانی دور می‌کند و دو مقصود دارد: یکی حفاظت از انسان در مقابل طبیعت و دیگری تنظیم روابط میان انسان‌ها.

 

ادامه … 

 

نکاتی که فرهادی در فروشنده گنجانده که ندیده اید!

 

فیلم های بزرگ و مطرح در تاریخ سینما زوایای پیدا و پنهان بسیاری دارند که مخاطب خاص و منتقدها با دیدن چندباره فیلم می توانند برخی از آنها را کشف کرده و شگفت زده شوند. فروشنده هم از این قاعده مستثنی نیست.

برخی از نکاتی که احتمالا متوجه آنها نشده اید در این مطلب ذکر شده است … بخوانید

 

ادامه … 

 

فیلم فروشنده اصغر فرهادی زیر تیغ نقد نشریات غربی

 

در گزارش پیش رو چکیده ای از نقد و بررسی نشریات غربی درباره فیلم فروشنده اصغر فرهادی را می خوانید. اکثر نشریات مهم به فیلم فروشنده پرداخته اند. از نقاط ضعف و قوت فیلم گفته اند و به بررسی شباهت های فروشنده با فیلم های پیش از خود پرداخته اند. چگونگی ساختار فیلم  مورد برسی قرار گرفته است و اینکه آیا فرهادی در ساخت فروشنده از فیلم ساز بزرگ ایرانی یا خارجی الهام گرفته است؟

 

ادامه … 

 

لایه های پیدا و پنهان یک تجاوز: فیلم “فروشنده” و “او” دو نگاه زاییده دو ایدئولوژی

 

نشانه شناسی در سینما

در این مقاله با مقایسه ساختاری دو فیلم “فروشنده” و “او” تلاش می شود با تکیه بر نظریه های نشانه شناسی، به تعریفی معنایی از دو نگاه زاییده دو ایدئولوژی متفاوت به مقوله تجاوز برسیم.

در فیلم “او” زن از نقطه ضعف خود، نقطه‌ای برای قدرت می‌سازد و با استفاده از نقطه ضعف فرد متجاوز بر او تسلط پیدا می‌کند. شخصیت زن در فیلم ورهوفن قدرت ندارد اما خودِ قدرت است. غریزه ندارد چرا که او خودِ غریزه است

 

ادامه … 

 

نقد نشریه ورایتی بر فیلم فروشنده اصغر فرهادی

 

فیلم تازه اصغر فرهادی کارگردان چیره‌دست ایرانی «جدایی نادر از سیمین» و «گذشته» نمونه عالی دیگری از تعلیق نئورئالیستی است.
 نوشته زیر نقد اون گلیبرمن منتقد فیلم ارشد نشریه ورایتی از فیلم «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی است.

 

ادامه … 

 

نقد گاردین بر فیلم فروشنده اصغر فرهادی

پیتربرادشو – حضور اصغر فرهادی در جشنواره ی کن جالب می شود اگر درام “فروشنده ” را لحظه ای برای اندیشیدن در این باره که آیا ژانری جدید درحال تولد در دنیای سینما است در نظر بگیریم : شوکی از جنس هانکه / آنتونیونی!

در درام جدید کارگردان جدایی ، زوجی از طبقه ی متوسط ترک هایی در دیوار خانه اشان میبینند ، چرخشی استادانه در نمایشنامه ی آرتور میلر.
حضور اصغر فرهادی در جشنواره ی کن جالب می شود اگر درام “فروشنده ” را لحظه ای برای اندیشیدن در این باره که آیا ژانری جدید درحال تولد در دنیای سینما است در نظر بگیریم : شوکی از جنس هانکه / آنتونیونی!

 

ادامه … 

 

یادداشتی بر فیلم فروشنده اصغر فرهادی

 

به باورم، برای فهم بهتر فیلم شما باید کتاب مرگ فروشنده را بخوانید (دانلود از فیدیبو) یا اینکه نمایش تلویزیونی‌اش را ببینید(یوتیوب). نمایشی که گرفتاری انسان در چنگ نظام و تمدنی سنگدل، بی‌اعتنا و وحشت‌زا که هیچ چیز، جز سود نمی‌بیند و برای زندگی و توانایی‌های ذاتی انسان، ارزشی قائل نیست.

انسان به مثابه میوه‌ای است که سرمایه‌داری عصاره آن را می‌مکد و وقتی دیگر عصاره‌ای نداشت، به دور می‌افکندش، تا وقتی سود می‌آورد و «فروشنده خوبی است»، مفید است و بعد باید رهایش کرد.

 

ادامه … 

 

نقد فیلم فروشنده, مهم‌ترین فیلم امسال سینمای ایران

نقد زومجی

 

عطش دوباره دیدن فروشنده تنها چند ساعت پس از تماشای فیلم از آن حس‌هایی نیست که بعد از دیدن هر فیلمی به شما دست دهد. اینکه تا آخرین اسم تیتراژ پایانی روی صندلی بنشینید و فریم به فریم فیلم را در ذهنتان مرور کنید کار هر فیلمی حداقل در سینمای ایران نیست.

فرهادی فیلمی ساخته که با کارهای گذشته‌اش فرق دارد چون در سکانس‌های پایانی‌اش تعلیقی خلق می‌کند که ناخودآگاه به تک تک حرکات کاراکترها واکنش نشان می‌دهید و تپش قلبتان را محکم‌تر از حالت طبیعی حس می‌کنید.

 

 

ادامه …

 

نقد و نظری بر فیلم فروشنده اصغر فرهادی

 

فرهادی می گوید زندگی در یک دنیای ناپایدار موجب چنینی تحقیقاتی شد:

«بسیاری از خشونت ها به دلایل ایدئولوژیک اتفاق می افتند. واقعا مایه نگرانی است وقتی چنین سریع رشد می کنند. تحمل این خشونت و دفع آن خیلی سخت است، گرچه در این فیلم مستقیما به آنچه اتفاق افتاده اشاره نمی کنیم، ولی این تصویری از جامعه معاصر است.»

 

ادامه … 

 

نقد فیلم فروشنده اصغر فرهادی

کافه سینما-سعید والی زاده-پاریس

فیلم فروشنده بدون شک فیلمی است مهم در کارنامه فرهادی، و اما نه چشمگیر؛ شاید مهم‌ترین امتیاز فیلم هم بازی استثنایی شهاب حسینی و ترانه علیدوستی و همچنین مینا ساداتی باشد.

در بیان دلایل اهمیت فیلم فروشنده همین بس که این فیلم در سینمای داستان گوی نه چندان غنی ایران به یادگار خواهد ماند؛ اما قطعا در مرتبه ای پایین تر از دیگر فیلم های داستان گوی ایرانی که از قضا متعلق به همین کارگردان هستند:

 

ادامه … 

 

تصاویر کنفرانس خبری فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی در کن

 

فیلم «فروشنده» هفتمین ساخته بلند سینمایی اصغر فرهادی به عنوان آخرین فیلم در بخش رقابتی جشنواره فیلم کن به روی پرده رفت.

 

ادامه … 

 

 

همه‌چیز درباره لباس ترانه علیدوستی در کن+تصاویر

 

نگار نعمتی که برای نخستین‌بار لباس یک بازیگر را برای حضور روی فرش قرمز جشنواره‌ای بین‌المللی طراحی کرده است، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگ ایسنا،‌ اظهار کرد: لباس‌ها و جواهرات خانم علیدوستی در مراسم «فتوکال» جشنواره کن به‌صورت آماده تهیه و با نظر من با هم سِت شدند.

 

ادامه … 

 

 

لینک کوتاه: https://goo.gl/iBk2pu

نوشته‌های مرتبط

نظری بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *